Ježek programira v puščavi

torek, 22. 04. 2025 | MARINKA

V sklopu projekta MARiNKA smo v inovativnih oddelkih učencev 6. razredov izvedli aktivnosti na temo algoritmov in programiranja.

V uvodnem pogovoru smo z učenci ugotovili, da marsikatero dejavnost, ki jo opravljamo v vsakdanjem življenju, opravljamo po natančno določenih korakih; tako pri peki palačink kot pri jutranji rutini odhoda v šolo. Strinjali smo se, da bi bilo precej nerodno, če bi korak “preobleci pižamo” sledil šele po koraku “ob odhodu zakleni vrata”. Da bi videli, kako zares pomembno je sledenje pravilnemu vrstnemu redu ukazov in hkrati kako pomembna so pri delu ustrezna navodila, smo se najprej preizkusili prav v tem – s svinčnikom smo poizkušali narisati podobe, glede na beseden opis slike. Spoznali smo, da preohlapna navodila kar rada pripeljejo do napačnih rezultatov. In tako kot mi narišemo sliko po sošolkinem opisu ali skozi vsakdanjik opravljamo procese po korakih, znajo tudi računalniki slediti navodilom, ki so zapisana kot zaporedja ukazov – je bil res že čas, in smo končno izrekli besedo vseh besed: algoritem.

Sledilo je delo z računalniki. V razvojnem timu je pred nami že ves čas ideja medpredmetnega povezovanja – tokrat s predmetoma naravoslovje in geografije. S pomočjo ekipe Pišek smo pripravili naloge, ki so programiranje nadgradile v utrjevanje znanja o vesolju, pokrajinah in fotosintezi. Glede na težavnost nalog, so morali učenci uporabiti različne ukaze – od najenostavnejših “premakni se”, “poberi”, do zahtevnejših zank “ponavljaj” in tudi takih z logičnim preverjanjem pogojev “če-potem”. Nekateri učenci so se programiranjem prvič srečali, kljub temu zaradi motivacijsko naravnanih nalog, mimogrede, ježek je maskota naše šole, uspeh ni izostal. Ugotovili smo, da je bila izbira okolja Pišek pravilna izbira in odličen uvod.

Po krajšem odmoru smo delo nadaljevali na izobraževalni spletni strani Code.org, v katero so se učenci prijavili s predhodno pripravljenimi uporabniškimi imeni in gesli. To jim je omogočalo, da so bili njihovi izdelki shranjeni in s tem napredek ohranjen. Reševali smo naloge, kjer je bilo delo vodeno po kratkih korakih. Hitro smo videli, da je pri računalniku res še kako pomembno, katere ukaze in v katerem vrstnem redu te ukaze podajamo – Elsa je mimogrede odvihrala po svoje in naredila pirueto preveč : )

Besedilo in foto: Razvojni tim OŠ 8 talcev Logatec

Povezave za učence: https://os8talcev.splet.arnes.si/algoritmi-in-programiranje/

 

 

 

Spletna stran projekta: Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti

 

 

 

Orodna vrstica za dostopnost