GUM 8.r 30. 3. do 3. 4.

nedelja, 29. 03. 2020 | 8. razred

Teden: 30. 3. do 3. 4. (Navodila za delo v 8. a, b in c oddelku)

 

PRIPRAVA NA SEMINARSKO NALOGO

 

Za začetek ob posnetku zapoj vsaj eno od predlaganih pesmi (lahko tudi vse,če želiš):

https://www.youtube.com/watch?v=kgUHO3uAG44&list=RD3Be6JEGuB88&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=qk7IW4alfS4&list=RD3Be6JEGuB88&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=oGaJBGiLLBY

https://www.youtube.com/watch?v=2JlE6R3YJjY

 

Če kdo od ostalih družinskih članov zna to pesem, jo lahko zapoje s tabo. V zvezek napiši, katero pesem si/ste zapeli. Lahko jo tudi posnamete in mi posnetek pošlješ. Moj naslov najdeš na šolskih spletnih straneh pod rubriko STARŠI (čisto na koncu).

Preveri in primerjaj tvoje odgovore iz prejšnje ure:

·         Glasba je bila primerna za izvajanje gibov, saj so bili poudarjeni s hitrostjo glasbe, predvsem pa s karakterjem (prvi del – miljenje je bolj umirjena, vezana, drugi del pa bolj navihana, nagajiva, kot poudarek, da je treba to narediti res temeljito).

·         Skladba je instrumentalna.

·         Izvaja jo simfonični orkester.

·         Tempo: hitro (allegro), dinamika: srednje glasno (mf)

·         Skladba ima tri dele, ki se med seboj razlikujejo predvsem po karakterju. V prvem delu se skoraj enaka melodija ponovi štirikrat. Med temi ponovitvami so zelo izrazita pihala (flavte »poskakujejo«) – 20 sekund. V drugem delu se tema (melodija) spremeni in dvakrat ponovi – 20 sekund. Občutna je tudi sprememba karakterja, ki je veliko bolj nagajiv, poskočen, navihan, v prvem delu pa je bolj vezan, umirjen, nežen. Karakter v tretjem delu ostaja enak, spremeni pa se melodija – tema. V tem delu so tudi velike razlike v hitrosti (tempu) in glasnosti (dinamiki), ki se menjavajo – zadrževanje, pospeševanje… Napisala sem res zelo natančno analizo poslušanega posnetka, da si mogoče lažje predstavljaš, kaj vse se v skladbi lahko sliši. Predlagam ti, da sedaj ob tem opisu skladbo še enkrat poslušaš, da boš tudi slišal/a, kaj sem napisala. Na tak način pričakujem tudi analizo tvoje skladbe izbranega skladatelja. Ker tukaj ni bilo velikih sprememb pri izvajalcih, tega tu nisem omenjala.

·         Skladbo je napisal Johannes Brahms, naslov pa je Madžarski ples št. 1 v g-molu.

 

Zadnje ure smo se pri pouku pogovarjali o pripravi govorneg nastopa. Glede na to, da ja le-ta pod velikim vprašajem, spreminjam to v »mini« seminarsko nalogo. Navodila:

1.      Naloga mora biti napisana čim lepše z ročno pisavo učenca.

2.      Imeti mora naslovnico, na kateri piše: Ime in priimek, naslov, šola, datum in osnovni podaki skladatekja.

3.      Referat mora vsebovati minimalno 4 strani, lahko pa tudi več.

4.      Potrudi se in določene slike tudi nariši.

5.      Navedi literaturo – vire (uporabljaj tudi knjige).

 

Za konec pa še povezava na skladbo, kjer lahko »treniraš« analizo skladbe. V zvezek ne pozabi napisati naslov in skladatelja. Analiziraj dobro minuto posnetka.

https://www.youtube.com/watch?v=SQNymNaTr-Y

Dostopnost